Inledning till en bok?

Ibland känns det som om jag får en sorts uppenbarelse. Då orden bara dyker upp i mitt huvud, de räta roden i den rätta ordningen, som om någon viskat dem i mitt öra. När jag får sådanna uppenbarelser så känner jag mig som ett helgon. Eller iaf som en författare.
Igår fick jag en sån här uppenbarelse. Det var en inledning till en oskriven bok (som bara finns i mitt huvud än) som dök upp.
Jag blev faktsikt väldigt stolt över inledningen, så jag tänkte visa er den.
Den här inledningen är unefär som inledningarna, förorden, till Twilight-böckerna. Så alla som har läst dem förstår vad jag snackar om. Meningen med den är att man ska vilja läsa vidare. Den ska vara spännande och mystisk.
.....................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Vad tycker ni? Behöver jag ändra något?

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Det är bra, och du har rätt om att man vill läsa vidare. Men du behöver bättra grammatiken en aning, nu blir man en aning förvirrad om vad du menar. Och för mig så är det rätt viktigt, men det kanske bara är jag. :)

2011-03-06 @ 11:09:38
URL: http://ungskrivare.blogg.se/
Postat av: Juria

Det där var ett extremt bra stycke! Nu blir jag jätte sugen på att läsa resten :) Jag tycker att du Inte behöver ändra något ^^ :D

2011-03-07 @ 18:22:55
URL: http://juriapettersson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Låter spännande! "Lugna" stavas så, inte "lunga". Sedan såg jag att du har blandat "de" med "dom". Det är bra om man antingen använder "de/dem" hela tiden, eller "dom" hela tiden.Själv föredrar jag "de/dem", då jag stör mig rejält på om någon skriver "dom" i en text som räknas som lite finare, t. ex. en bok.



Det kan också vara rätt att använda "dom" när någon i berättelsen säger något och "de/dem" i berättande text.



Det här var det som dök upp i mitt huvud när jag läste. Jag tycker att det här var en fängslande bokinledning och ser gärna att du skriver mer på den! :) Lycka till i ditt författande!

2011-03-10 @ 20:51:52
Postat av: fia

sjukt bra inledning! Om du skriver en bok med denna säg till!! :D

2011-09-13 @ 22:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0