Tips: Post its planering

Hejsan! Vet att jag aldrig bloggar, och när jag såg att det faktsikt finns några som besöker den här bloggen bestämde jag mig för att blogga.
.
Så här kommer alltså ett tips till er som skriver. Jag fick det här tipset av min syster, som i sin tur fick det från Christopher Paolini (han som skrivit Eragon)
.
Det här tipset handlar om att planera sin berättelse. Jag använder mig själv av det och det är rätt bra, så att man kan ta saker i tur och ordning och hålla reda på saker.
.
Ta några postits (gula kom-ihåg lappar) och skriv ner din berättelsers händelser på dem. Det behöver inte vara alla, bara de stora om du så vill. Sen sätter du upp lapparna, på sänggaveln eller väggen, väljs själv, i den ordning som sakerna händer i berättelsern. På så sätt är det enkelt att komma ihåg vad som ska ske härnäst i den berättelse, och det är också peppande att bocka en post its för post its, och se att man kommer närmare slutet och snart är klar.
.
Exempel jag gjorde i paint:

Hoppas ni gillade det. Hörs så länge. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

så brukar jag också göra! det är en riktigt bra taktik ^^ Fast jag gör listor istället för att använda post its :)

2011-08-15 @ 14:26:15
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Karin

Det fungerar bra :) Nästa kapitel kommer... Någongång xD

2011-08-17 @ 10:01:58
URL: http://enlitenforfattare.blogg.se/
Postat av: Kakan

Ja, jag har läst den. Jag tyckte inte den var så bra...

2011-08-20 @ 11:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0