Inspiration till min berättelse

Som flera har märkt så har jag fått min inspiration till min berättelse från filmen Skattkammarplanten.
Det är en av mina favvofilmer. Från det så kommer också låten: Jag finns kvar (I still here) som är en av mina favvolåtar, delvis för att det känns som om det handlar om mig.
Lyssna på den här:
Den finns på engelska också.
.
Min berättelse utspelade sig först ute i rymden, men eftersom det blev för likt Skattkammarplaneten ändrade jag det till på land. Det blev också mindre komplicerat då och enklare och roligare att skriva.
Jag började skriva berättelsen för... ett år sen, tror jag. Kanske två. Jag började skriva den för skojs skull, utan att vara särskilt serigös.
Jag "satsade" på en annan berättelse då. Men det blev så konstigt med den berättelsen, så komplicerad och så mycket som jag var tvungen att ändra att jag la ner och och började åter skriva på det här. Först så skrev jag ett, två kapitel, sen ändrade jag allt så att det var nere på marken. Och eftersom det var ett tag som jag skrev dom första kapitelna så fick jag ändra en massa fel där som jag förut inte upptäckt.
Så, det var en tid då jag bara ändrade. Sen började jag skriva igen.
Nu, på sommarloven skriver jag som mest och bäst. Här uppe i vår stuga kan man inte göra mycke mer än bada, fiska, se på film, äta, och sånna saker. Så jag får mycke tid till att skriva. Tyvärr delar hela vår familj på en ända bärbar dator, så jag får ju dela med mig den och inte hinna skriva lika mycket som annars. Men jag sparar till en egen :)
Jag kommer på bäst just innan jag ska sova. Det tar en tid för mig att somna, och då brukar jag ligga och fantisera vad som ska hända. Jag ser scenerna framför mig som i en film. Jag ändrar förstås också en massa hela tiden.
Medan jag skriver så kommer jag på nya saker. Jag har inte allting bestämt innan jag börjar skriva. Det kommer eftersom.
Här har jag gjort en liten grej i paint så att ni kan se från vilka jag fått inspiration till vilka.
Jag har bara hunnit rita Bella och Tedd.
För er som sett filmen så märker ni att personligheterna inte alltid stämmer mellan båda.
Ja, det var min bakrunds historia. Sen har jag fått idéer från andra saker också, bara sånna här småting som jag inte tänker skriva upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0