Sista inlägget

Det känns väldigt tråkigt att det här är det sista inlägget. Jag har laggt upp hela min bok. Jag kommer att bearbeta den mycket, och sen ska jag skicka in den till ett förlag. Men först, mycket mycket jobb.
Idén till att lägga upp min berättelse kommer ifrån min stora idol, Julia Sandström. Hon sade att hon lärde sig jätte mycket av det, och jag tror att jag också har lärt mig lite.
Tack, Julia för idén, och tack alla som har kommenterat! Era snälla kommentarer har betytt jätte mycket för mig. Jag kommer att besöka den här bloggen då och då, så det är aldrig försent för en kommentar. Men kom ihåg att du inte får stjäla ett skvatt!
Vem vet, kanske jag blir en stor författare en dag. Eller kanske en rörmokare, som min morfar. Man brukar säga Herrens vägar är outgrundliga. Men eftersom jag inte tror på gud, är jag lite ego och säger:
Mina vägar är outgrundliga.
.


Kommentarer
Postat av: Odda

Det lilla jag läste var... FANTASTISKT!!!!!!!!!!!!1 Verkligen jätte bra :)

2010-09-02 @ 20:14:37
URL: http://odansliv.blogg.se/
Postat av: M

Jag har nu läst hela din berättelse och jag måste säga att jag är imponerad. Du har knutit ihop historian på ett bra sätt och det är spännande att läsa. Det är dock en del saker som hade kunnat vara tydligare.

I början när Tedd upptäcks på Annie Star blev jag förvånad hur snabbt han blev accepterad av alla (förutom Bella) Om jag hade hittat en fripassagerare på mitt skepp hade jag nog blivit ganska arg.

Kapitlet när Kaptenen dog tyckte jag var lite otydligt. Det gick för snabbt. Varför ville piraterna anfalla Annie Star?

När Harrow och hans män kom för att ta Tedd funderade jag mycket på vem det var? Var Harrow presenterad sedan tidigare? Kanske en liten presentation för honom och hans män? Blev även förvånad över hur enkelt besättningen på Annie Star gick på att Tedd var död efter att Harrow dragit upp honom ur vattnet. Varför var Tedd den utvalde?

Hoppas min kritik inte trycker ner dig, jag vill bara hjälpa dig. jag tycker att du skriver väldigt bra, men jag tror att du måste jobba lite mer med berättelsen innan du skickar iväg den till ett förlag. Kanske gå en skrivkurs? Det ger verkligen jättemycket. Lycka till!

2010-09-02 @ 23:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0