Låtar till skrivande

Här kommer ännu ett tips som handlar om musik när man skriver.
Själv brukar jag ibland lyssna på musik när jag skriver. Fast då måste jag lyssna på låtar jag hört redan många gånger, annars blir jag distraherad.
Hur som helst, om ni vill (till skillnad från mig) skirva med musik som passar till känslan i scenen, har jag några förslag här. Har ni egna låtar som passar till känslor, kommentera! Vi måste dela med oss av vår kunskap.
.
Sorglig, men ändå stark scen:
Lägg märke till min favvo rad: It´s like wishing for rain as I stand in the desert.
.
Glad scen (då några nyss blivit ihop eller vänner för exempel):
.
Sorglig och smärtsam:
.
Bifriande:
.
Stridsscener (och även läskiga scener):
.
.
Och ja, kommer jag på fler fyller jag bara på. Som sagt får ni gärna komma med era egna låtar, och berätta vad ni får för känsla av dem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0