Nytt kapitel till ny berättelse!

Hej allihopa! Jag är inte död, om ni trott det.
Jag har bara inte kunnat lägga upp nått. Men nu så har jag en novell som jag skrev i skolan, så nu har jag börjat lägga upp den.
Novellen heter Lova att du återvänder, låter nästan lite som boken Lova att du går tillbaka.
Handling:
Det är 1700-tal i Svergie. En värnsplickt har gått ur i Svergie, för Karl XII behöver mer soldater.
Bondpojken David måste också gå med, trots att han inte kan döda en fluga ens. Hans familj behöver honom hemma på gården, för utan hans arbetsinsats kanske de inte överlever vintern.
Davids lillasyster, Linda, älskar David lika mycket som han älskar henne, det vill säga jätte mycket. Innan David ger sig av får Linda David att lova att han ska återvända från kriget, därav titeln.
Berättelsen är ganska kort, så för dom som inte orkar läsa mina längre berättelser kan gärna få läsa den.
Klicka på bilden för att komma till berättelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0