X-men figur

Jag såg på X-men igår (om ni inte vet vad det är, läs mer här) och inspirerades verkligen av mutanterna och alla deras krafter. Jag fick lust att skapa en egen mutant, så jag gjorde det. Vem vet, kanske denna karaktär får komma med i en fanfiction nån gång.
.
Min mutant heter Jakob Tark, är 20 år och har en flickvän som också är mutant.
Hans kraft är att han kan kontrollera elektricitet. Några vetenskapsmän experimenterade med hans kraft genom att ge honom starka elchocker. Detta slutade med att han kan få elektricitet över hela kroppen, och ibland kan han inte kontrollera det.
När han kysste sin första tjej gav han tjejen en elchock så att hon dog. Därefter är Jacob mycket mer försiktig, och vågar knappt röra sin nuvarande flickvän.
Han kallas för Electric.
.
Electric är inspirerad ifrån: Volvurine (dom exprementerade med honom) Rouge (ville inte av säkerhetsskäl ta i sin partner) en vampyr från Twilight (kunde kontrollera elektricitet) och Rouge igen (första killen hon kysste hannde i koma).
.
Som ni ser så älskar jag att hitta på karaktärer (det är bland det roligaste med att skriva) och jag lånar även en massa saker från andra karaktärer.
.
Förhoppningsvis så dyker Electric upp i någon X-men fanfiction som jag får skriva i framtiden...
P.S (JAG HAR RITAT BILDEN SJÄLV OCH FÄRGLAGT DEN I PS) D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0