Vid fullmåne ligger ute!

Som ni kanske minns så lovade jag att lägga upp en annan berättelse snart, nämligen Vid fullmåne.
Så, nu ligger den ute.
Eftersom första kapitlet blev så långt så har jag delat in det i Kapitel 1 (del 1) och Kapitel 1 (del 2). Dock ligger bara del 1 uppe så länge.
Jag är faktiskt rätt stolt över den. Jag fick min inspiration från filmen Van Helsing.
Inte en överdrivet bra film, men jag gillar det här övernaturliga. Om ni inte vet det, så är Van Helsing den som dödar Dracula. Filmen handlar helt enkelt om att han ska döda Dracula.
.
Berättelsen är skriven i 'jag form'. Det är första gången som jag lägger upp en berättelse i 'jag form', så det ska bli spännande att läsa vad ni tycker!
Själv tycker jag att man får lite mer frihet i 'jag form', man kan som skriva mycket mer om personens tankar.
.
Vid fullmåne handlar om:

Gabriel Dransen, vars far är med i GVH. Det står för Guds vänstra hand, och deras jobb är att döda monster. När Gabriel är sju år blir han biten av en varulv. Far klarar inte av att döda Gabriel, trots att det är hans plikt. Eftersom andra i GVH får reda på att Gabriel har blivigt varulv måste de fly.
De flyr från sitt hemland Rumänien in i Ungern. Där träffar de på den snälla Professor Flivenius och hand hushållerska Behilda. De blir genast som en stor familj, de fyra, och bor tillsammas i Professorns borg Äppelborg.
Vid varje fullmåne går Gabriel och hans far ner till fängelsehålorna. Tack vare bojorna där nere kan de hålla varulven i Gabriel i shack.
När Gabriel slutligen fyller 17 tycker Professorn att de är dags för honom att beblanda sig bland de andra ungdommarna i byn. Ni får se hur det går...
.
Jag skulle (som vanligt) bli jätte glad om ni ville läsa denna berättelse och skriva i en kommentar vad ni tycker.
.
Läs den HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0