Baksida, typ

Här är lite vad boken som jag skriver och "satsar" på. En baksida, typ.
.
Boken är ungefär en fantasy, eller magiserad.
Den utspelar sig i en helt annan värd, en värd som ser ut som vårat 1700 ta ungefär. Annie Star är ett berömdt skepp, just för sin skönhet. Sextonåriga Tedd har alltid beundrat skeppet. Tedd bor i den varma staden Galke, och han är stadens ända gatupojke, vilket får folket i staden att avsky honom och tycka att han smutsar ner deras gator. Tedd lämmnades på Galkes gator när han bara var ett år. Mr Baxter, em gammal fiskare vars familj dött, tog hand om honom. Dessvärre dog Baxter när Tedd bara var tio, och eftersom ingen vilje anställa honom, och ingen ville köpa det han hade att sälja blev han snart ett gatubarn. Men ingen ville någonsin skänka något, och saken blev inte bättre av att Tyler Yventer och hans vänner har som hobby att misshandla Tedd.
Hela Tedds liv förändras i ett svep när han klättrar ombord på Annie Star och av misstag blir inlåst i ett förråd. Besättningen visar Tedd en vänlighet som han inte trodde fanns, jela Tedds synfält på värden ändras. Men på havet lurar stora faror och hemligheter...

Kommentarer
Postat av: cornelia

Hej!:D

nu har jag bestämmt mej! jag ska läsa den här, från början till slut...

Trots att jag egentligen INTE GILLAR fantasy och du vet, men jag har bestämmt mej! Tänkt ifall denna bok blir känt, då måste jag har läst den innan den går ut i alla affärar och bibliotek!:D

PUNGT SLUT!

2010-07-21 @ 18:29:50
URL: http://corneliiaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0