Tänk på detaljerna!

Tänkte bara ge er alla som skriver själv ett litet tips!
Tänk på detaljerna.
Om man skriver te.x om någon som rider, men själv är man inte så haj på hästar, så kan termer och sånna saker lätt bli fel. Den som som sedan håller på med hästar, märker dem, och tycker att det jätte konstigt. Om man är osäker på något man skriver om, så ska man skaffa sig kunskapen så att man vet. Sök på google, låna böcker (vilket jag gjorde), fråga någon eller så.
Och tänk på att alla små detaljer måste stämma. Vad som kan vara realistiskt att hända, och vad som inte. Och hur gör man det i så fall realistisk?
Jag är inte direkt proffs på det här med detaljer. Det blir lätt fel, så jag tänkte tipsa er andra om att också tänka på det.
I Teddtentilldentuss, så vet dom som läst den att det finns två i besättningen som heter Petter (skeppssmed) och Linnéa (masterna). Det kommer ifrån mina syskon, Petter och Linnéa. Petter är min lillebror, och Linnéa är min storasyster. Tänkte att dom skulle få vara med :) Jag har en lillasyster också (Selma, 2). Jag tänkte klämma in henne senare.
På tal om det här med detaljer: Jag har nu upptäckt att det som jag trodde hette Kryssmasten heter Fockmasten. Måste ändra det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0