När jag tecknar

Jag gillar att teckna, även om jag inte är särskilt bra. Men jag hoppas på att kunna teckna omslag i framtiden, så det är bara att träna!
Vissa har ju sett mina bilder förr. Jag har te.x lagt upp en bild på Tedd och en på Bella.
Nu har jag tecknat ett "omslag" till Teddtentilldentuss, bok 1 alltså. Ungefär så skulle jag nog vilja ha omslaget.
.
Nu har jag gjort steg för steg medan bilden blev till.
.
1: Jag gör en enkel sträckgubbe och märker ut en horisontlinje.
.
2: Jag fyller i konturerna och börjar sträcka upp Annie Star.
.
3: Jag ritar klart Annie Star och ritar havet och några moln
.
4:Jag ger Tedds tröja lite konturer ocg fyller i halmtaket
.
5: Skuggor tillsätts
.
.
Jag vet, inget proffs... men ganska nöjd ändå.
.
Jag skulle hemskt gärna färglägga bilden i PhotoShop, men jag vet inte hur man göra. Om ni vet hur man gör och berättar det för mig, så får ni en länk! (desperat).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0